Surfecamp Ericeira

Hadde aldri vært i Portugal før sommern 2010. Jeg reiste nok en gang alene men denne gangen under litt mer avslappende forhold. Sommerferie og fri betyr aktiviteter for min del, og jeg ville prøve noe nytt. Sjekket ut både kiting og surfing og hadde egentlig innsyillt meg på å bli i Norge denne sommeren. Men prisen på kurs i Norge tilsvarte nesten prisen på kurs f.eks i Portugal + en flybillett. Da ble det ikke så vanskelig å bestemme seg for hvor turen måtte gå.

Jeg tok fly til Lisboa og sjekket inn på et shabby lite hostell i utkanten av sentrum. Her skulle jeg tilbringe noen dager med shopping og byliv før jeg dro på beachen. Lisboa er en kul by, men vanskelig å finne frem i. Ihvertfall uten kart eller peilig om hvor jeg skulle.

Jeg fant undergrundsbanen og kom meg inn til byen. Det er kafeer og butikker overalt, men i motsetning til et sydenland har ikke Lisboa kvelds/natteåpent så jeg måtte finne på noe annet å gjøre. På tur tilbake til hostellet gikk jeg tilfeldigvis forbi Hard Rock Cafe Lisboa, og måtte bare inn for å se. Det var utrolig god stemmning, fullt av folk fra hele verden og ikke minst, goood musikk!Det ble en herlig kveld.

Etter alt for mye shopping og vin var jeg veldig klar til å sette meg på bussen og komme meg til surfecampen. Ca 2 timer utenfor Lisboa ligger en fiskerlandsby som heter Ericeira. Her er det ypperlige forhold for surfing på alle nivåer. Jeg hadde bestillt kurs, overnatting og utstyr gjennom Lapoint.no. Det var rimelig og bra. Campen var fin. Det var morgenyoga, basseng, grilling i bakgården, vollyballnett og i det hele tatt bra stemmning!

Jeg møtte flere fra Norge som var på samme camp.

Første surfetime var ikke enkel. Men jeg kom meg opp på brettet og sto i hvertfall 2 sekunder på det lengste :) Etterhvert ble det enklere og enklere, og utrolig gøy! Jeg tror nok at hvis jeg hadde stått mer på snowboard eller skatet så hadde jeg tatt det lettere, men det gikk i hvertfall.

Ericeira har faktisk utrolig bra uteliv. Alle dager er det beach party og det tar alltid av!

Dette innlegget ble publisert i Usortert. Bokmerk permalenken.

Ka du si?

