Flytte igjen.

For ca sjette gang på to år flytter jeg igjen.. Denne gangen med et klart mål og god planlegging. Jeg skal fra Vatnlia i Bodø til Kvaløya i Tromsø. Nytt sted. Nye folk. Ny jobb.

Noen ganger er det godt å bryte ut fra den vanlige hverdagen. Når jeg har vært lenge nok et sted (alt fra to måneder til to år) føler jeg ofte at jeg blir litt fastklemt i vaner og rutiner. Det kan være fint med noen faste holdepunkter i livet. Absolutt. Men det er nå jeg er fri og eventyrlysten, og jeg må bruke den driven mens jeg kan. Derfor drar jeg ofte. Jeg er verken rotløs eller redd for å binde meg. Jeg er heller nysgjerrig og liker å utfordre meg selv.

Denne gangen drar jeg for å jobbe med noe jeg har drømt om å gjøre lenge. Guide og kjøre hundespann i den vakre naturen på Kvaløya. Det blir mye frisk luft, fart og spenning.

Jobben fikk jeg etter en praksisuke i forbindelse med folkehøgskolen sist vinter. En uke var alt som skulle til for å få meg frelst. Tenk deg da, nydelig vinterlandskap på alle kanter, mørketiden tett på, masse spennende folk som har reist langt for å oppleve Nord-Norge på sitt beste. Det er herlig!

Så jeg prøver å ikke tenke på alt jeg forlater, For det er så klart baksiden av å dra. Alle man må si farvel til, uvisst når man ses igjen. Alt man har blitt så vant med. Det er en bittersøt følelse.

Heldigvis har jeg kjenninger både her og der, jeg er ikke den eneste som liker å flytte på meg, så jeg er sikker på at jeg får fine stunder med både nye og gamle venner i Tromsø. Gruer meg litt, men gleder meg enormt!

 

 

Dette innlegget ble publisert i Usortert. Bokmerk permalenken.

Ka du si?

