Regnvær

De første dagene i Tromsø har vært innholdsrike og spennende. Kom frem til Villmarkssenteret hvor jeg skal jobbe og bo i vinter mandagskveld. Etter en 9 timers roadtrip fikk jeg lempet bagasjen inn på rommet og sovnet tvert. Tirsdag var det rett på jobb. Hundestell, det vil si mating og opprydding etter hundene, og stort sett annet ryddearbeid før sesongen tar av. Det er deilig å jobbe fysisk selv om det blir lange dager. Det er variert arbeid og jeg får være ute store deler av dagen.

Min andre arbeidsdag er ikke helt ferdig. Jeg har holdt på i hundegården i dag også, men nå har jeg en lang og god pause før jeg skal være nordlysguide i kveld. Det er grått og regnfullt for tiden så jeg er usikker på om nordlyset dukker opp, men det blir i hvertfall en spennende kveld!

(Leser guideinstrukser før kveldsjobben.. et lite utdrag:)

Rommet mitt her på villmarkssenteret er lite og koselig. Jeg har pakket minimalt, men alt jeg trenger for en herlig vinter er med. Det skal bli godt å gjøre noe helt annet enn det jeg vanligvis gjør på jobb. Her er det ansatte fra hele verden og 250 fine Alaskahuskyes.

 

Nuvel, det var ihvertfall koselig før alt rotet kom..

Mer fakta og oppdateringer kommer om ikke lenge.

Dette innlegget ble publisert i Usortert. Bokmerk permalenken.

5 svar til Regnvær

  1. Linda Økseter Bøhle sier:

    Oii dette var morro å lese. Her må jeg følge med skjønner jeg. Hvordan kom du borti dette her? Noe hjemmeside for stedet jeg kan gå inn å snoke på. Er jo midt i blinken for meg dette her. «drømme seg bort»

  2. sara sier:

    åh vad mysigt det såg ut, kommer en kväll och hälsar på dig :)

  3. mamma sier:

    Du, skulle gjerne sett fakta på oppdatering av rommet… mamma:)

Ka du si?

