Vakre vakre Kvaløya

Tidlig i dag var jeg på min første husky outdoor excursion som guide for besøkende på Villmarkssenteret. Jeg gjorde turen med en mer erfaren kollega så jeg fikk se hvordan programmet er lagt opp, og hvor en av stiene som er fine går. Dette er egentlig en del av sommerprogrammet, men siden vi ikke har snø passer det fint med vandring til fots. Og fint var det! Jeg ser at jeg må øve på guideferdighetene, og det skal jeg. Men i dag, når vi var flere på tur stjal jeg meg noen øyeblikk i min egen verden. Utsikten fra en høyde over senteret er noe av det mest spektakulære jeg har sett. Fjell med hvite topper i alle retninger, soloppgang i klart høstvær og nydelig natur. Du kan se for deg sånne typiske feel-good bilder med duse farger og solstråler som varmer helt inn til hjertet. En sånn morgen var det. Jeg glemte helt at jeg ikke hadde spist nok frokost og ikke tatt astmamedisinen min.. En helt vanlig dag på jobb. Sier bare en ting: Fornøyd!

(Bildet har jeg «lånt» for å understreke poenget mitt.. Det er ikke Kvaløya)

Det skal sies at det ikke bare er drømmeland. Det er hardt arbeid hele dagen og alltid noe å gjøre. Hundene skal ha mat, og etterpå må man plukke bais. Over 200 hunder, det er mye arbeid. Men det er ikke så farlig. Man gjør noe som vises og som kjennes på kroppen når dagen er ferdig. For ikke¨å snakke om at du har 200 glade hunder når det er gjort. og det er den beste følelsen. Så ja, jeg er fornøyd!

Dette innlegget ble publisert i Usortert. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Vakre vakre Kvaløya

  1. stine sier:

    misundeli :)

Ka du si?

