Fy farao jeg <3 Kvaløya!

Ikke nok med at det er enorm nordlysaktivitet på Kvaløya om dagen, det er et helt nydelig lys på dagtid også. Nemmelig sola. Den har enda ikke vist seg helt for meg enda, men jeg vet at den er der. Lurer bak fjellene og maler himmelen over med spektakulære farger. Det er vakrere enn man kan forestille seg.

hundeslede

Dagen i dag føltes som den første dagen i mitt liv. Som om alt var nytt og uerfart og helt fantastisk å få oppleve. Og på en måte var det helt riktig. Jeg fikk være med på A-hundetrening (konkurransehundene). Jeg og Tove (min sjef og selveste Damen bak villmarkssenteret) dro ut med små sleder med sju og åtte hunder. Jeg hadde sju og det var nok av krefter for en nybegynner!

dagsledding

dogsledding

Treningsturen startet fra senteret i Håkøybotn og gikk videre oppover fjellet. Her er det mektig natur. Villt og vakkert. Det var fint og sinnsykt spennende. Farten er litt høyere enn på de turene der man har turister i sleden og vi kjørte dessuten utenfor løypeområder flere steder. Det var en 100% positiv opplevelse og en god erfaring å ha med seg. Hundene var utrolig flinke!

Det er lett å føle seg heldig når man står bak sleden og har det helt rått. Men i dag hadde jeg virkelig mitt aller største Halleluja-moment så langt. Livet er herlig. Jeg har verdens beste jobb. Uten tvil. Amen.

Dette innlegget ble publisert i Usortert og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

Ka du si?

