Hele verden på besøk

I kveld sitter jeg igjen med en gooood følelse etter arbeidsdagen. Det har jeg de fantastiske turistene å takke for.

Noen ganger har folk urealistiske forventninger om hva de skal få oppleve når de kommer til Villmarkssenteret. Det kan være at turen de får er bedre enn de hadde forestillt seg, men det kan også være omvendt.

I dag hadde jeg en trøbblete start med hundekjøringen. Jeg prøvde nye lederhunder med lite vellykket resultat. Etter mye fortvilelse og noen uventede retninger i løypa var det utrolig godt å stoppe opp etter turen og se smilene til de som satt på. Hele dagen hadde jeg herlige mennesker med på tur. Fra London, Las Vegas, Berlin og andre spennende plasser i verden.

Det fine med folk som kommer langveis fra er at de hele tiden minner meg på hvor fint det egentlig er her vi bor. Det er lett å «glemme» hvor nydelig fjellene er, eller hvor spesiellt det er med nordlys når man ser det stort sett hver eneste dag. Men alle som kommer for å besøke Tromsø/Kvaløya legger merke til det vi kanskje tar for gitt og får meg til å føle meg utrolig heldig som får oppleve alt dette hver dag. Spesiellt i dag.

Det negative er jo at de forteller om alle de kule tingene som skjer der de kommer fra, og man får en umettelig reiselyst av å høre det…

Det er en takknemmlig jobb vi gjør her. Å gi folk gode opplevelser. Og selv om landskapet og hundene gjør sin del av jobben, så er jeg med på laget. Til og med i -18*C, og med en passe frustrert hundekjører hadde folk en flott tur der de satt på sleden. Fornøyd med å få treffe snille hunder og se vinter-Norge (på sitt verste eller beste..?) var dagen helt super for dem. Det er givende.

Så tusen takk til hele verden for nok en fin dag!

Dette innlegget ble publisert i Usortert. Bokmerk permalenken.

Ka du si?

