Statusrapport.

Merkeligste vintersesongen i hele mitt liv. Jeg er tilbake i Bodø for en lengere periode. Har sjekket ut alt av områder hvor jeg skal tilbringe de herlige vinterdagene i puddersnø og løypespor! Jeg kunne ikke vært mer gira for det er nemmelig fullt av skjulte skatter i Bodø-områdets gjemte skoger og daler.

Bare èn hake ved planen min.. Det finnes nesten ikke snø. Det som vanligvis er vinter i Bodø pleier å bestå av slaps og sludd i ukesvis. Rått og vått.. Da har man i alle fall muligheten til å stikke til fjells eller kaldere strøk for å få ekte vinter.  Men lite nedbør og iskalde dager og netter har resultert i at nyttårsstormen var sandstorm i stedet for snøstorm. Det er lite som får gli på skiene på bakken her, og det synes ikke å være noe særlig bedre til fjells.

Uansett er dette den nydeligste tiden på året, min favorittperiode. Det merkes på kroppen fra dag til dag at solen er noen minutter nærmere og livet smiler til meg! Bålkvelder i Kvikstadmarka og små toppturer der det ikke er for isete settes stor pris på, og mens jeg venter nyter jeg lyset, fargene og kanskje et par pirruetter på skøyter. En liten smak av paradis finner du nedenfor.

Krysser fingrene for snø, hvis ikke drar vi på jakt etter vinter i Sverige så lenge ;)

IMAG0994

IMAG0977-1

Dette innlegget ble publisert i Usortert. Bokmerk permalenken.

Ka du si?

